27 mars 2008

Tapeter

Vi ska ju ha målat i hela huset utan i sovrummen. Och det här med tapeter tycker jag är jättesvårt. Agnes har talat om att hon vill ha blå tapeter(vi har redan avverkat rosa och svart). Så det här kanske är ett alternativ tillsammans med några vita väggar. Till tjejer tycker jag att det finns ganska mycket att välja på, blommor, mönstrat och mycket färg. Men det är värre till pojkar. Jag hittade för något år sedan en fin tapet med cowboys som jag tänkte skulle passa nu, men då tillverkas ju inte den längre. Då blev det helt plötsligt jättejobbigt. Men här kommer ett alternativ: Den här tapeten går åt grönt och helikoptrarna är också gröna och lite blanka. I extra rummet där nere skulle någon av de här två passa:
I vårt sovrum vet jag inte alls vad jag vill. Retromönster, blommor, neutrala färger eller färgstarkt? På lördag är vi lediga både Leif och jag, så då får vi nog åka och titta oss omkring bland tapeterna. Om det inte fortsätter att vara kallt, för då pratade vi med Agnes och Malte om att plocka fram skidorna och åka i någon backe i närheten. Tapetbilderna är hämtade från: Björklund & Wingqvist och Engelska tapetmagasinet

2 kommentarer:

anette sa...

Jag håller med dig, det där med tapeter är jättesvårt. Vi har några veckor på oss att bestämma oss så nästa helg blir det tapetletarvända för oss.

martina sa...

Ni gjorde rätt i som valde den snygga tapeten!