15 december 2008

Ledig dag

Igår hade vi kalas för moster Ako som fyllde år. God mat, smaskig tårta och många paketer. Idag var jag ledig och då började Malte och jag dagen med att åka till gammelmorfar Kurt och fika. Mormor och morfar var också där, för mormor hjälpte gammelmorfar med att baka struvor till julafton. Det blev ljuvligt goda struvor till kaffet. Vi firar alltid julaftonskväll hos Kurt och då är struvorna lika mycket tradition som tomten. I eftermiddags med minst 4 extra ungar i huset passade vi på att klä granen. Kulorna är i silver och glas. Längst upp i granen har vi fina små änglar som kommer från Leifs farmor. Inget barn pyssel? Jo, i en liten gran som barnen kommer ha uppe i allrummet. Där ska de få hänga allt sitt fina pyssel, och jag ska inte lägga mig i ett dugg. Jag köpte 2 julrosor idag, som ska stå ute vid entrén De ska ju klara av att stå ute så här på vintern. Jag hoppas verkligen det för de är så himla fina, och det är så kul att se hur de blommar mitt i snön.Men jag är allt lite skeptisk.

Inga kommentarer: