8 april 2009

Enkel onsdag!

Idag har det varit lite ombyte i familjen Augustsson. Pappa har varit ledig och mamma har jobbat, ombyte förnöjer, eller? Hur som helst åkte jag direkt till affären efter jobbet, hungrig och lite trött så blev det till kvällsmat ett alternativ som jag trodde att jag aldrig skulle köpa: ETT PIZZAKIT. Väldigt smidigt, på 20 min hade vi en god pizza med skinka, överbliven kyckling, banan och färsk annanas klar. Helt okey faktiskt, perfekt om det ska gå lite snabbt. Under tiden pizzan var i ugnen gjorde jag drinken till påskdagen då vi får gäster. Blanda alla ingredienser ( 2 pkt konc juice, 1 burk kokosmjölk och en "kvarte" vodka) i en plastburk, ställ i frysen. När det frusit (blir som sorbet), skopa upp i glas och fyll upp med fruktsoda. Det blir jättesmaskigt. Speciellt läskande på sommaren och bra att ha stående i frysen om man får oväntade gäster.
Leif har för en stund sedan åkt iväg till Öland för att spela golf i ett par dagar, så jag har lovar barnen lite mys. DVD och glass! Ha en bra kväll!

Inga kommentarer: