21 juni 2009

Midsommarhelgen

Midsommarhelgen kom och gick, mycket regn och mycket jordgubbar. Midsommaraftonskväll tillbringades här hemma med goda vänner och vi hade trevligt och kvällen blev sen. Stackars mig som skulle upp och vara på jobbet vid kl 07.
Så här trött var Malte igårkväll efter kvällsmaten. Han var riktigt slut när han somnade med klubban i munnen;). Inte långt efter att Malte somnat somnade jag i soffan, verkligen pigga familjen.
Vi ska bygga upp ett räcke/insyddsskydd på altanen. Leif vill köra på den enkla fula varianten med stolpskor och jag vill ha den besvärliga varianten där stolparna fästs genom altangolvet. Eftersom Leif inte är någon snickare och säger att han inte kan lösa min önskan har vi hamnat i ett döläge där det inte händer så mycket. Men nu på fm kom Tomas förbi, och han står på min sida. Stolpskor är typ det fulaste han vet, så jag tror att han har lyckats övertala Leif nu. Tack Tomas!

Inga kommentarer: