10 juli 2009

Insynsskydd

Jag är ju inte gift med en snickare och det är ju för all del inte min man heller;). Men med god hjälp av Tomas har vi ändå lyckats få ihop ett riktigt snyggt insynsskydd.




Leif och Tomas har satt upp stolpar och sågat till alla ribbor, jag har målat nästan alla ribbor och Leif har med ytterst lite hjälp av mig skruvat allt på plats. Vilket fantastiskt team work;). Jag kan tala om att vi är mycket stolta över det enda vi har snickrat i det här huset.
Idag har C & J kommit och börjat med plattläggningen, trappan från gatan är färdig och det verkar som om vi gjort rätt val ännu en gång;). De jobbar på bra grabbarna och de räknar med att vara färdiga senast tisdag.
I helgen väntar jobb för min del, men det är nedräkning, endast lördag och söndag kvar innan semester. Så måtte det gå fort och lagom att göra.
Trevlig helg!

6 kommentarer:

Maria sa...

Jättesnyggt blev det!

Ni har varit duktiga. Det kan ni sträcka på er för och du ska se att ni kommer att njuta lite extra då ni fått kämpa för det själva;)

Kram Maria

anette sa...

Wow, bra jobbat! Det blev ju jättebra! Antar att det blir en helt annan känsla att sitta där och äta nu. Trevlig helg!

Gunilla sa...

Mycket snygga spaljéer! Vi tänkte oss något liknande. Vad är det för mått på ribborna? Är det färdigköpta eller tillkapade av er själva?

Christina sa...

Gunilla: Ribborna är taktegelläkt som vi kapat och sågat till. 25*35 cm. De är även något snesågade för att vattnet ska rinna av och att vi förhoppningsvis ska slippa måla om nästa år igen. //Christina

Vi bygger ett Doppingen hus sa...

Jätte fint insynsskydd. Bra jobbat!
/Gabriella

Anonym sa...

Hej, jag och sambon ville ha ett insynsskydd till våran altan och satte oss och googla efter lite olika.
Fastnade direkt när vi fick syn på erat.
Så i sommar har vi haft ett litet projekt som blev alldeles utmärkt!
Så därför ville vi tacka er för inspirationen!

/Björn o Nina, Månkarbo

http://img198.imageshack.us/img198/4356/img09731.jpg