14 augusti 2008

Inne hos oss...

Här är lite bilder på hur det ser ut hemma hos oss. Mattan har vi måttbeställt, det var nämligen inte lätt att hitta rätt matta till soffan. Men den här känns jättebra. Nu ska vi bara hitta några fina kuddar att lägga i soffan också. Köket med vår kaffemaskin som fungerar precis som vi tänkt. Frågan är väl om det blir billigare eller dyrare kaffe så här. Bönorna är ju dyrare än vanligt kaffe, men å andra sidan gör vi bara en kopp åt gången och slänger inget gammalt kaffe som man gjort för mycket. Ja vem vet, men vi dricker gott kaffe iallafall.
Häll och fläkt, två val som vi är jättenöjda med. Bardisken där vi äter frukost om vi inte är hela familjen.
Är vi hela familjen sitter vi vid matbordet. När Agnes fyllde 7 år drog vi ut bordet så vi fick plats 13 st utan problem. Vilket superbord!

6 kommentarer:

anette sa...

Åh vad roligt att se bilder inifrån när ni möblerat! Det är verkligen jättefint och ser så härligt ut med uterummet. Vi hinner inte få någon ny soffa innan vi flyttar in så vi får köra på vår gamla några månader tills den nya kommer.

Linda sa...

Superfint ni fått det. Det får mig att längta ännu mer till vårt blir färdigt. Roligt att se hur ni tänkt möblera. Skulle gärna vilja se lite bilder på uterummet, ser himla fint ut.
/Linda.

Anonym sa...

Hej! Det är vi som bygger Oktav - Familjen Levit men det blir inte färdigt förrän om 1 år suck..Det ser så vackert ut hemma hos er. Jag undrar var ni har lyckats hitta så fina kökshandtag. VI tittar nämligen på köket helt utan handtag men min man tycker att det är svårt att öppna luckorna.
Tackar för lite tips. Lycka till i huset. Jag fortsätter att drömma.
//Victoria

Christina sa...

Det var säljaren på HTH i Jönköping som hittade dem i någon katalog de hade där. Jag har tyvärr ingen aning om vad de heter eller vem som tillverkat dem. Jag var också inne på att ha kök utan handtag, men det här blev en bra kompromiss. Lycka till med husplanerandet./Christina

Anonym sa...

Hej igen och 1000 tack för svaret. Vi ska träffa säljaren på HTH i Jönköping på onsdag och då passar det perfekt att nämna om dessa handtag. Lycka till på resan i Grekland. Låter supermysigt!
//Victoria & Co

Anna sa...

Hej! För att få lite inspiration inför vår byggnation har jag läst igenom ett antal av bloggarna på Myresjöhus hemsida. När jag tittade på er sida,så fastnade jag verkligen för era barstolar. Var har ni köpt dem och vad är det för märke på dem? Tack för en bra och inspirerande blogg.

Mvh
Anna