25 september 2008

Svullen

Idag när jag hämtade Malte på dagis var halva hans ansikte helt uppsvullet. Då började även ögat svullna igen. Ingen kunde säga vad som hänt, om han blivit slagen under ögat eller kanske biten av något djur. Så för att vara på säkra sidan ringde jag vårdcentralen. Svaret jag fick var: Kan ni komma på en gång? Jag kan ju säga att jag aldrig fåttt komma så fort till vårdcentralen. Väl där kunde man ju inte heller säga vad det berodde på. Men han fick lite mediciner i förhoppning att svullnaden skulle ge med sig. Nu kan jag väl inte säga att den gjorde det. Men vi fick åka hem och höra av oss imorgon om det inte gett med sig. Eller åka akut in om han skulle få andningsbesvär. Och det kan jag lova att jag gör. Nu sover han iallafall, röd och svullen i halva ansiktet men andas normalt.
En alldeles vanlig Malte som inte vill vara med på kort.

Inga kommentarer: