11 november 2009

Paradis

De gånger vi är på Öland vill jag gärna åka in till Paradisverkstan. Leif är väl inte överförtjust men jag gillar att gå där inne och titta på alla vackra saker. Vi fick av mina föräldrar en lampa att hänga i fönstret, just från Paradisverkstan när vi bodde i lägenhet för många år sedan. Då väcktes min förälskelse. När vi sedan köpte vårt gamla hus blev det även en taklampa över köksbordet och krukor till fönstret i samma serie. Så fint tyckte jag att det var. Senare renoverades köket och min stil hade ändrats något;) och både lampor och krukor plockades ner. De är inte slängda eller bortgivna, utan väl undanstoppade i förrådet. Vem vet, någon dag kanske jag har just den stilen igen.
Nu idag har jag iaf varit inne på Paradisverkstan. Även deras stil har ju ändrats något sedan början av 90talet. Ååhhh, vad mycket fint det finns.



Det här fina fatet skulle jag gärna ha här hemma hos mig.

Bilder lånade från Paradisverkstan och Designonline.

Inga kommentarer: