13 december 2009

Ännu en vecka


Det känns som om söndagen är den dan jag hinner sätta mig och skriva av vad som hänt under veckan. Denna vecka har varit luciatåg, julshow, julbord, arbete och kräksjuka. Agnes har varit med i två luciatåg, i måndags i skolan och igår i stallet. Igår var det dock ett litet tåg, med de sjöng förvånansvärt högt och bra för att vara så få.


Agnes var tomte igår, till höger med vita flätor.


I torsdag var jag på julshow med jobbet, trevligt. För att senare på natten ta hand om en magsjuk Malte, vilket gjorde att vi missade luciatåget på dagis. Kändes lite konstigt eftersom vi varit där 7 år på raken (Agnes har ju gått på samma dagis). Fredagkvällen var Malte och jag ensamma här hemma, Leif var på julfest med jobbet och Agnes med farmor på julfest.
Idag ställde vi in granen, jag vet, tidigt eller hur? Men det känns som om det är nu man är sugen på julen och allt som hör till. Efteråt kan man inte få ut det snart nog;). Vi har fått tag i en jättefin tät gran iår, så nu står den här så grön och fin i uterummet.


Nu i eftermiddag har vi varit och ätit julbord på Ullinge Värdhus här utanför stan med Leifs jobb. Så med stinna magar ska vi slänga oss i soffan och kolla på TV hela kvällen, tror bestämmt att det var en riktig mys film lite senare:).


Fina lilla ängeln som hänger längst upp i granen.

3 kommentarer:

Drömvillan 2009 sa...

Oj vilken fin gran!!
Vår står i garaget änsålänge, men jag är bra sugen på att plocka in han...
Hadet gott!
//Anna

Drömvillan 2009 sa...

Hallå... igen!
Vi är väldigt nyfikna på måtten på ert uterum/vinterträdgård?
Funderar på en liknande lösning.
Tack på förhand!
//Anna

Christina sa...

Vår vinterträdgård är 13 kvm. Kunde väl ha varit något större kan jag tycka. Men man kan ju inte få allt;) Ha en god jul! //Christina