25 januari 2010

Måste man äta middag varje dag?

Jag har fastnat, fastnat i det eländiga träsket med att komma på vad vi ska äta för mat. Samma gamla mat dag ut och dag in. Köttfärs, korv och kyckling i olika utföranden. Inte nog med att maten ska varieras, den ska vara näringsrik och inte för fet heller. För sommaren kommer ju närmare med stormsteg;).
Men en liten räddningsplanka finns dock här hemma på min kokbokshylla. Julklappen från syrran, Hemma hos Melker Andersson.


Jag tror jag ska sätta mig med en kopp kaffe och läsa från pärm till pärm, nu genast.

5 kommentarer:

anette sa...

Jo, det eviga problemet med vardagsmaten. Trots att jag har massor av fina kokböcker så är det lika jobbigt varje vecka :). Skriv gärna vad du tycker om boken sen, jag är väldigt nyfiken!

Anonym sa...

Ja du syrran..lika svårt att köpa
julklappar till dig varje år men
det är kul att köpa en julklapp
som Melkers kokbok till dig
som du gillar...
Kram lillasyster AKO!!

Anonym sa...

Hej!
Brukar kika på din blogg för inspiration. Har letat din mailadress men hittar inte någon till dig. Hade en förfrågan om du hade lust att hjälpa mig med lite bilder på ert ryggåstak? Är själva i planeringsstadiet av ett husbygge under egen enteprenad och funderar på liknande råggåstak. Mvh Lisa

caroline sa...

Ja det där med maten är ett evigt problem

Millan sa...

Satt och sökte efter husbyggarbloggar och hittade hit. Jättekul att ni delar med er!

Men när jag såg det här inlägget vill jag bara tipsa om
http://www.saltpeppar.se

Där finns massor av bra vardagsrecept!