11 mars 2009

Extra rummet

Idag har jag varit ledig och som vanligt ägnas den dagen mest åt att plocka iordning och fixa här hemma. Det känns ju iof sig bra nu, men ack så tråkigt. Tänkte jag skulle visa lite bilder på vårt extrarum på nedervåningen. Skrivbord med våra extra stolar till matbordet. Just nu när det är iordning plockat ser man ju att man kan få plats två st vid skrivbordet (det är sällan så här fritt från grejer) Bakom dörren gömmer sig vår kombinerade bokhylla/barskåp.
Vår fina äppletskänk har fått flytta in här också. Pga att här inne är i princip den enda hela väggen utan stora fönster i vårt hus. Skänken fick vi för övrigt av mina föräldrar i bröllopspresent. Då var den väl använd som verktygskåp i x antal år, men med lite mörk bets och lite fix blev den ju fin igen.
Lilla Emma fåtöljen kommer från min farmor(jag har en till ute i garaget), den har vi pratat om att klä om i många år. Nu senast var det tal om fårskinn, men här står den fortfarande rosa och det känns som att den inte blir om klädd i år heller.

Inga kommentarer: