14 augusti 2009

Effektiva

Nu i ett par dagar har vi slitit hårt ute i trädgården, men nu är vi klara. ÄNTLIGEN! Leif var ju och hämtade hem mer sten och block till muren och vi hade tur att J var ledig och hemma. Så han kom på två röda och gjorde klar även den. Åh, vad jag gillar när det går så smidigt att få något fixat.




När vi var på handelsträdgården och köpte växterna hittade jag även det här fina marschallklotet (som jag tittat på innan), till halva priset mot vad man tar i designbutiker. Då var jag ju bara tvungen att slå till.
Mina kryddor som jag skulle ha andvänt hela sommaren i all matlagning, men som av någon anledning är som finast och har växt upp på allvar först nu. De får väl helt enkelt flytta med in nu när det kommer kyliga kvällar.

Jag har även varit runt i lite olika trädgårdar och hämtat hem lite växter. Hos mormor och morfar stog ju min pion från vår gamla trädgård, så nu är den planterad här i ett skyddat hörn. Den ser inte så mycket ut för världen just idag, men jag hoppas att den kommer blomma lika fint här som den gjorde på gamla stället. Var även hos gammelmorfar Kurt och grävde bort en bit av hans rabarberplanta. Den planterade jag sedan precis i tomtgräns så även grannen får nära och hämta lite när suget sätter in.

Nu väntar ett välförtjänt glas vin uppe på balkongen. Ha en bra helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad ni har jobbat...
Fint har ni fått det...
Kram lillasyster =).

anette sa...

Vad snyggt det blev! Hoppas ni får en trevlig helg!