15 augusti 2009

En tur till Kina...

Idag var Leif ute på golfbanan och Agnes hos en kompis, så då passade Malte och jag på att följa med mormor och morfar på möbeljakt. Vi åkte till Sävsjö med siktet inställt på en fantastisk butik som säljer möbler från Kina. De allra vackraste skåp, byråer och bord mm. Butiken finns i det gamla stationshuset och namnet är Bazar. Klicka här och titta och njut av allt fint som finns i butiken. Mormor och morfar köpte ett jättevackert skåp, svart med röda dörrar och målade fjärilar. Själv fick jag med mig en fin taklampa att ha i allrummet där uppe. Kanske inte riktigt min stil egentligen, "den var allt lite hippie" som Leif sa när han skulle sätta upp den.


Här har vi precis ätit. Kycklingspett med sweet chili glace och ungsrostade grönsaker. Det var gott och ett säkert kort så här på lördags eftermiddagen. Något som inte var ett säkert kort var däremot desserten. Rabarber som kokas i socker och lite vittvin, sedan i ungsäker form med lite marshmallowsfluff på toppen och in i ugnen. Mmmm, men jag kan säga att det smakade mer.


Hör precis Agnes muttra något om att lampan sitter lite lågt, undrar om hon hörde när Leif muttrade det samma;)?

Inga kommentarer: