27 januari 2009

Sjukstuga

Agnes har blivit sjuk, hög feber och ont lite här och var. Jag fick åka och hämta henne från skolan redan innan vi hade haft frukostfika på jobbet. Snopet som bara den, och på jobbet som vi hade värsta invasionen av patienter. Men man är ju aldrig så behövd som hemma när barnen är sjuka. Och det var verkligen en blek och varm liten Agnes jag hämtade hem. Hon har legat i soffan hela dagen och helst velat att jag skulle sitta brevid. Och det har jag gjort långa stunder, och samtidigt virkat några rutor. Och när hon har slumrat till har jag passat på att greja lite här hemma. Bland annat var jag ute i garaget och kollade lite i kartongerna som står ouppackade. I en av dem hittade jag Leifs farmors gamla kudde (som jag ratat innan). Idag fick den följa med in och hamnade i soffan i uterummet.

Inga kommentarer: