23 maj 2009

Beställt

Nu på förmiddagen var vi nere på Moogio och beställde en markis till uteplatsen. Efter att ha varit helt inne på en grå ändrade vi oss i butiken och slog till med en svart med aluminium stomme. Det kommer bli jättesnyggt! Så om ca 4 veckor kommer den att monteras upp, alltså lagom till midsommar. Hoppas att solen och värmen kommer samtidigt som markisen (om den nu inte kommit innan).
Vi passade även på att beställa plissér till allrummet, även de svarta. Hoppas att det blir bra;)
Ikväll blir det mat i Italiens influenser här hemma. Jag ska prova ett recept ur Paolos nya bok. Kyckling fylld med spenat, pinjenötter och parmesanost, mumsfillibaba.
Förresten jag måste ju skriva ett litet grattis till min svägerska Anna, hennes syster och kompisar som vunnit en tävling hos Bloggfamiljen. De kommer nästa Lördag få åka upp till Stockholm och bo på fint hotell,shoppa med systrarna Graaf, stylas på Make up store, dansa med Daniel da Silva, middag på Riche och champange med Bygglovs Matte. Det kunde ju vara sämre, eller hur? Ni kommer få det jättekul brudar!

2 kommentarer:

Dante sa...

Hej! Skulle gärna vilja komma i kontakt med er för en kort intervju. Ni kan väl maila om ni har tid?

dantethomsen@hotmail.com

Mvh
Dante

Jenny sa...

Hej,

Åh visst har Moogio fina markiser, älskar deras produkter! Tack för dina snälla ord ang min viktnedgång, blev så glad när jag såg dom!

Ha en riktigt härlig helg med mycket sol o värme, många kramar Jenny