27 maj 2009

Ta ställning

Som undersköterska på Iva jobbar jag ju med att vårda kritiskt och allvarligt sjuka patienter. Något av det svåraste man kan råka utför är när man står inför det faktum att patienten man har framför sig är har avlidit och är hjärndöd. Detta är naturligtvis fruktansvärt för de anhöriga, och jag ska även finnas där för att hjälpa och stötta dem i deras livs svåraste stund. Men varför skriver jag nu om detta, jo, för i måndags var jag på kurs i Göteborg som handlade donation. Man får verkligen en tankeställare om hur viktigt det är att ta ställning, och hjälpa sina anhöriga med ett tungt och för många ett svårt beslut. Så om du inte gjort detta, gå in här och anmäl hur just du vill göra.

3 kommentarer:

David sa...

Fixat!

David sa...

Och så blev man en del av Daniel Westling-effekten. Dålig timing.

Christina sa...

Jag visste verkligen inget om Daniel Westling när jag skrev inlägget. Jag skulle ha lagt in det redan i måndags. Typiskt!//Christina