26 oktober 2009

Som på farmors tid

Jag har en mangel i min ägo. Den stog i mormor och morfars hus, och när de sålde huset fick jag mangeln. Vi har ställt den ute i förrådet och den är inte andvänd en gång sedan vi fick den, men idag var det dags. Jag hade tre vita linnedukar lite lagom rynkiga liggande här hemma. Som dessutom ska andvändas på fredagkväll när vi får 17 pers på mat här hemma. Plus min fina Himladuk med tillhörande servetter som jag ska duka med på lördag när det är åka runt fest. Det var som sagt bara att sätta igång, och attans vad fint det blir. Nu hänger alla dukarna här över stolarna släta och fina för att torka till ordentligt. Från och med från idag kan jag lova att jag aldrig mer ska stryka på en linneduk;)


6 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske du kan förstå din lillasyster som Alltid vill ha manglade lakan..??

Christina sa...

Gränsen går vid manglade dukar ännu så länge. Men ge mig tio år till så kanske även jag manglar lakan. Var du min lillasyster sa du;)?

Anonym sa...

Storkalas på fredag då. Det ser vi verkligen fram emot och fattas bara att dukarna ska vara manglade... Ha, ha. Du är för "redig" du Kea!

Anonym sa...

Tycker Karin alltså... ;-)

Christina sa...

Karin.Jag hoppas att du inte spiller, så jag kan andvända dem en gång till;). //Kea

Anonym sa...

Jag kan bara svara för mig. Och jag är ju ordningsam... Värre är det med min övriga familj :-). Ses imorgon. Kram Karin