10 april 2008

Altan


Här är den tänkta platsen för vår altan. Eftersom det inte blir gräsmatta förrän till hösten, måste vi nog göra den ganska omgående så man har någonstans att gå ut utan att hamna i lera och sand. Frågan är ju bara när vi ska hinna innan sommaren är över. Så jag slängde ut frågan till morfar: Kan du hjälpa oss med altanen? Det kom inget svar direkt, men häromdagen när en annan fråga diskuterades kom det från morfar: Men jag ska ju hjälpa er med altanen. Vilken tur vi har va? Idag innan jag var och lämnade Malte på dagis var jag och köpte mig ett par nya jeans. Inte bästa grejen, jag vet. Nu var det så att jag skulle köpa ett par i modell jag redan har, bara annan tvätt. Så prova snabbt och lita på att Malte inte sprang iväg för långt. Sprang gjorde han, till bokhandeln brevid och satte sig i deras sagohus och läste böcker. Butikerna är i en galleria så han var inte ute och sprang. Och jag var 99% säker på att han gick till bokhandeln.Hur som helst ett par nya jeans blev det. Och nu är Malte säkert på dagis;)

Inga kommentarer: