9 april 2008

Kolla in huset !!


Idag har huset blivit vitt. Det kändes lite ojämnt i färgen, men det ska sprutas en gång till i morgon för att få en heltäckande yta. Idag täckte man egentligen bara putsen. Det kommer bli så himla fint när plasten kommer bort och allt i trä blir vitt. Vi har bestämt oss för vitt nu efter att ett tag varit inne på att ha det svart som visningshuset i Göteborg.
Malte hittade ett trevligt ställe med gegga när killarna rengjorde karet de andvänt idag. Inne har det minnsann också hänt grejer. Fiberduken är uppe i hela vardagsrummet och det blir ljust och fräscht Men det sista att visa idag är köket och granitskivan som kom på förmiddagen. Tack förresten morbror Bengt (nybliven pensionär) som åkte upp till huset idag och hjälpte till att bära in skivan när vi själva inte kunde .
Ja vad ska jag skriva, det blir så snyggt och jag är så himla nöjd. Det är precis som jag tänkt mig. Yippie!!

2 kommentarer:

anette sa...

Så fint det blir! Kan tänka mig att det är en stor känsla att se allt man valt "på papper" i verkligheten.

Anonym sa...

riktigt snyggt med granitskivor! det ska jag också ha när jag bygger hus:)