12 april 2008

Trädgård....

Nu i vår och trädgårdsmässatider måste jag ju göra ett inlägg om mina trädgårdsdrömmar. Jag tycker verkligen att det är vackert med en trädgård som är genomtänkt och blommar hela sommaren. Men jag har inte det rätta intresset att få det så. Jag kan tänka på våren att nu ska jag hänga i, men innan juni är till ända har jag förlorat den lilla gnista som fanns. Då är ju nu frågan hur ska vi få till en helt ny trädgård? Man kan ju inte bara ha en plan gräsmatta, eller? Och man kan ju inte bara ha sten och plattor heller. Detta är en nöt nog så svår att knäcka. Men en blomma har jag som ska ner i jorden. I vår gamla trådgård från tidigt 1900tal fanns fanns en underbart vacker vit pion. Så det sista jag gjorde innan vi flyttade var att gräva upp en bit av den busken för att ta med till det nya. Så planera trädgården efter pionen kanske?

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh pioner är så underbara! Trist när de blir invaderade av myror bara:(